Facebook
Twitter
YouTube
URSZR - napotki_pitnavoda

Kako zagotoviti varno pitno vodo

Če uporaba pitne vode pomeni nevarnost za zdravje, jo upravljavec neha dobavljati ali omeji njeno uporabo, odredi prekuhavanje ali zagotovi nadomestno oskrbo s pitno vodo (npr. ustekleničena voda, voda iz cistern, lokalna priprava in drugo).

Priporočena količina pitne vode, ki jo odrasla oseba potrebuje dnevno za pitje, pripravo hrane in osnovno osebno higieno (umivanje rok, pranje živil), je 20 litrov. Od tega je 7,5 litra vode za pitje in pripravo hrane. Več kot 50 litrov pitne vode zadošča za pitje, pripravo hrane, osnovno osebno higieno (umivanje rok, pranje živil), osnovno pranje perila in kopanje oziroma umivanje. Količine, večje kot 100 litrov, zadovoljijo dodatne potrebe udobja in dobrega počutja.

Pri zagotavljanju minimalne količine pitne vode je treba upoštevati predvsem klimatske razmere, fizično aktivnost, spol, starost, nekatera fiziološka stanja (nosečnost, dojenje), tip prehrane in zdravstveno stanje osebe.

Ob naravnih in drugih nesrečah je treba zagotoviti minimalno količino 7,5 litra pitne vode na osebo na dan. Ta količina je namenjena pitju, pripravi hrane in osnovni osebni higieni. Takšna preskrba lahko traja največ dva do tri dni. Količina se mora nato povečati na najmanj 20 litrov na osebo na dan, izjemoma na 15 litrov. Priporočamo, da pripravite zalogo pitne vode vsaj za tri dni.
Več: Pripravite se na nesreče.


Prekuhavanje vode

Ko voda zavre, običajno zadostuje, da burno vre še minuto, priporočljivo pa je, da zaradi večje varnosti vre tri minute.

Zaradi možnosti naknadnega onesnaženja prekuhane vode je najbolje, da ostane v posodi, v kateri smo jo prekuhali, posodo pa pokrito hranimo v hladilniku. Tako pripravljeno vodo lahko za pitje uporabljamo 24 ur, izjemoma do 48 ur.

Če je voda motna, je treba pred prekuhavanjem odstraniti večino delcev (z usedanjem in nato filtriranjem skozi več plasti prelikane tkanine ali skozi čist papirnat filter).

Podrobnejše informacije o pitni vodi so na voljo na spletnih straneh Nacionalnega inštituta za javno zdravje