Facebook
Twitter
YouTube

Ljudje najbolj zaupajo gasilcem. (6. 3. 2012)

V Sloveniji gasilci opravljajo najbolj zaupanja vreden poklic. To je pokazala raziskava Trusted Brand 2012, ena največjih evropskih potrošniških raziskav. Gasilci opravljajo najbolj zaupanja vreden poklic v 15 evropskih državah, ki sodelujejo v raziskavi. V Sloveniji je kar 95% vprašanih presodilo, da so gasilci najbolj vredni zaupanja, na drugo in tretje mesto pa so se uvrstili piloti in medicinske sestre, ki jim najbolj zaupa 92% vprašanih v Sloveniji.

Raziskava Trusted Brand je  ena največjih evropskih potrošniških raziskav.   Namen  raziskave, ki jo že 12 let zapored opravi revija  Reader's Digest,  je odkriti, katerim blagovnim znamkam ljudje najbolj zaupajo in kako jih ocenjujejo po posameznih kategorijah izdelkov. Poleg zaupanja v blagovne znamke ljudi sprašujejo tudi po zaupanju v poklice, v institucije, Evropsko unijo in EVRO.

Letos je bilo v  raziskavi anketiranih 27 467 ljudi iz 15 evropskih držav. V raziskavi so sodelovale Avstrija, Belgija, Češka republika, Hrvaška, Finska, Francija, Nemčija, Nizozemska, Poljska, Portugalska, Romunija, Rusija, Slovenija, Švedska in Švica. V  Sloveniji je bilo anketiranih 1168 ljudi in Slovenija  v tej raziskavi  sodeluje šestič.

 

Po tej vseevropski raziskavi Trusted Brand 2012 so med najbolj zaupanja vrednimi poklici na vrhu gasilci. Med dvajsetimi poklici je več kot 27.000 ljudi, ki so izpolnili anketo, na prvo mesto postavilo gasilce (93%), na drugo mesto pilote (88%), sledijo jim medicinske sestre (85%).

 

V Sloveniji  gasilcem  zaupa kar 95 % anketirancev. Sledijo jim piloti in medicinske sestre (po 92 %). V vseh državah, razen v Švici in na Švedskem, politikom manj zaupajo kot prodajalcem avtomobilov. V Sloveniji jim zaupa le 2 % ljudi, najmanj od vseh poklicev.

 

V raziskavi so poleg zaupanja v blagovne znamke in poklice ljudi povprašali tudi po zaupanju v institucije, v Evropsko unijo in v EVRO.

V vseh anketiranih evropskih državah je zaupanje v Evropsko unijo od lani padlo za 17%; v Sloveniji vanjo zaupa 35% ljudi. V Avstriji je zaupanje v EU padlo za kar 36 % in na Češkem za 29 %. O zaupanju v EVRO pa je anketiranje pokazalo, da med vsemi državami 61 % ljudi malo ali sploh ne zaupa evru. Na Češkem je takih kar 84 %. Povprečno zaupa evru 35 % vprašanih, v Sloveniji 47 %.

 

Med najbolj zaupanja vrednimi in prepoznavnimi blagovnimi znamkami v Sloveniji pa so Renault, Gorenje in Telekom Slovenije.

 

Grafični prikaz rezultatov raziskave o zaupanju v poklice je  odstopila v objavo Lidija Petek,  urednica slovenske izdaje revije Reader's Digest.

 

 

nazaj
na seznam

ČASOVNO OBDOBJE