Facebook
Twitter
YouTube

Prikolice za množične nesreče (5. 12. 2011)

Enote za zaščito in reševanje so bogatejše za prikolice, s katerimi bodo reševalne ekipe v primeru množičnih nesreč lahko hitreje in učinkoviteje ukrepale na kraju nesreče. V prikolicah je oprema za najnujnejšo oskrbo, za triažo okoli 20 ponesrečenih ljudi: oprema za razsvetljavo, različna nosila, sanitetni material in druga reševalna oprema.
Zadnja leta se množične nesreče pojavljajo pogosteje, dežurna reševalna vozila pa za veliko število poškodovanih niso opremljena z zadostno količino opreme za triažo na mestu nesreče.

V državnem in regijskih načrtih zaščite in reševanja je določeno, da je množična tista nesreča, v kateri je naenkrat poškodovanih več kot 10 oseb. Množične nesreče namreč presegajo zmožnosti dežurnih reševalnih služb, zato je potrebno aktivirati dodatne reševalne ekipe. Za učinkovito reševanje pa je zelo pomembno, da imajo reševalci, ki prvi pridejo na kraj nesreče, na razpolago dovolj reševalne opreme. Prikolice za množične nesreče bodo to zagotavljale.

Potreba po njih se je pokazala v praksi (lani jeseni in zgodaj spomladi v letošnjem letu so bile tri množične nesreče), pa tudi ob izvajanju vaj, v katerih sodelujejo enote za zaščito in reševanje. Eden izmed zaključkov analize vaje Karavanke 2009 je bil, da je potrebno »preučiti možnosti za zagotovitev ustrezne hitro dostopne opreme v regiji za zagotovitev pogojev delovanja zdravstva ob množičnih nesrečah v neugodnih vremenskih razmerah, ob velikem številu poškodovanih in zastrupljenih oseb ter zadostnih količin sanitetnega in drugega medicinskega materiala.« Podobne pobude so bile izražene tudi po vaji Terex 2011, vaji Neurje 2010 in drugih državnih in regijskih vajah.

Prikolica za množične nesreče je sestavljena iz podvozja, ki ga je izdelalo podjetje TPV Prikolice d.o.o, in na podvozje nameščenega modula za množične nesreče. Modul je izdelalo podjetje GNV d.o.o. iz Celja, ki se ukvarja z izdelavo gasilski in specialnih nadgradenj vozil. Močna konstrukcija in podvozje prikolici zagotavlja dobro lego na cesti in tudi na zahtevnejšem terenu. Vgrajena pritrdišča za vrvi omogočajo dvig in transport prazne prikolice s helikopterjem. Prilagodljiva priklopna ruda omogoča vleko z osebnimi, terenskimi, tovornimi, bojnimi in drugimi specialnimi vozili. Vgrajen elektronski modul omogoča priklop na različne električne sisteme na vlečnih vozilih. Zagotovljena je ustrezna trdnost in nosilnost, hkrati pa lahkost in prožnost konstrukcije in podvozja.

»Razvoj prototipa platforme lahke namenske prikolice« je projekt iz razvojnega programa »Tehnologija za varnost in mir«. Ta prikolica je sicer namenjena predvsem uporabi na področju zaščite in reševanja, dodatne nadgradnje pa bi omogočale tudi prevoz opreme vojaških, gasilskih, policijskih in drugih enot. Nadgradnje so modularne in jih je mogoče hitro nadgraditi za različne vrste tovora. Platformo se da delno razstaviti in ponovno zložiti, tako da je možno po kopnem, morju ali zraku hkrati prepeljati večje število prikolic.
 
Vzorčni model prikolice je bil izdelan leta 2008 in v letu 2009 predan v poskusno uporabo Poklicni gasilski brigadi in Službi nujne medicinske pomoči v Celju. Na podlagi izkušenj in testiranj je bil izdelan nov prototip in nato še dve prikolici, ki so bile v lanskem letu, na dan obletnice množične nesreče na avtocesti pri Grosupljem, dane v uporabo v Celje, Mursko Soboto in Koper. V naslednjem letu bodo z njimi opremljene tudi reševalne službe v Kranju, Novi Gorici, Novem mestu in Ljubljani. Prednost imajo regije, ki so najbolj ogrožene zaradi naravnih nesreč, predvsem potresov, in tudi zaradi množičnih nesreč na avtocestah in v predorih.

Foto: Borut Podgoršek in Nataša Oblak

nazaj
na seznam

ČASOVNO OBDOBJE